Foodie

Vytvorením tohto blogu som sa definitívne zaradila medzi Foodies

Wikipedia opisuje Foodie ako osobu, ktorá má žeravý alebo rafinovaný záujem o potraviny, a jej záujem o jedlo je nielen z hladu, ale jej koníčkom. Pojmy „gastronóm“ a „gurmán“ definujú to isté, t.j. osobu, ktorá má jedlo pre potešenie.

Ako sa ďalej dočítame vo Wikipedii, „Foodie“ – nie je tak elitársky ako gurmán ,viac diskriminačný ako glutton. Tento výraz bol prvýkrát uvedený v tlači začiatkom osemdesiatych rokov. Termín sa začal používať takmer súčasne v Spojených štátoch a Británii.

Medzi prvými ho použila Gael Greene, ktorá v júni 1980 opísala v časopise New York Magazine postavu, ktorá „vkĺzne do malej umeleckej jedálne Art Deco v reštaurácii d’Olympe ako foodie. Ihneď potom bola definovaná v britskej tlači. Ann Barr, šéfredaktorka londýnskeho časopisu Harper’s & Queen, požiadala čitateľov, aby sa vyjadrili k vtedy novej posadnutosti jedlom.

Foodies je teda osobitná skupina fanúšikov jedla. Medzi typické záujmy a činnosti patrí potravinársky priemysel, vinárstvo a ochutnávka vína, odoberanie vzoriek z pivovarov a piva, veda o potravinách, sledovanie otvárania a zatvárania reštaurácií a občasné otváranie, distribúcia potravín, módy, zdravie a výživa, kurzy varenia, kulinárska turistika a riadenie reštaurácií.

Zaujímajú sa o konkrétny výrobok, napríklad o najlepší vaječný krém alebo burrito. Mnoho publikácií obsahuje stĺpce s potravinami, ktoré sa zaoberajú potravinami, a medzi webovými stránkami, ktoré nesú názov foodie, sa stali populárne.

Záujem o potraviny v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch minulého storočia podnietil vznik potravinovej siete a ďalších špecializovaných programov v oblasti potravín, populárnych filmov a televíznych programov o potravinách, ako sú napríklad šéfkuchár a mastershef, renesancia v špecializovaných kuchárkach, špecializované časopisy, ako napríklad časopis Gourmet Magazine a Cookova ilustrovaná.

Bola zaznamenaná rastúca popularita trhov poľnohospodárov, webové stránky zamerané na potraviny, napr. Zagat’s a Yelp, vydávanie a čítanie potravinových blogov ako Foodbeast a foodieworld, špecializovaných obchodov s kuchynským riadom ako Williams Sonoma a Sur La Table a inštitúcie šéfkuchára celebrít .

Potraviny majú výrazné zastúpenie v sociálnych médiách; milovníci jedla vytvorili svoje vlastné kanály YouTube, kde ukazujú, čo varia a kde jedia po celom svete. Tiež sa stalo bežnou praxou fotografovať jedlo a nápoje konzumované doma alebo vonku a zdieľať ich na Facebooku, Twitteri, Instagrame alebo iných médiách vo forme foodporn.

Zdroj wikipedia – https://en.wikipedia.org/wiki/Foodie